« Réduire l’incertitude lors d’un changement de pratiques au moyen de la rationalité communicationnelle », in Dedieu B., Ancey V., Avelange I. (Eds), Agir en situation d’incertitude en agriculture. Regards plurisciplinaires au Nord et au Sud, Peter Lang, pp. 79-94.
Accueil > Mots-clés > Contributions ouvrages collectifs > 2013
2013
Articles
-
Réduire l’incertitude lors d’un changement de pratiques au moyen de la rationalité communicationnelle
22 avril 2014, par DEL CORSO Jean Pierre -
Where It All Began : Lending of Last Resort at the Bank of England during the Overend-Gurney Panic of 1866
23 septembre 2013, par UGOLINI Stefano“Where It All Began : Lending of Last Resort at the Bank of England during the Overend-Gurney Panic of 1866” (avec Marc Flandreau), dans Michael D. Bordo et William Roberds (par les soins de), "A Return to Jekyll Island : The Origins, History, and Future of the Federal Reserve", Cambridge University Press, 2013, pp. 113-161.
-
The Political Economy of Central Banking : Historical Perspectives
17 avril 2014, par UGOLINI Stefano“The Political Economy of Central Banking : Historical Perspectives”, dans A Changing Role for Central Banks ?, 41st Economic Conference, Oesterreichische Nationalbank, 2013, pp. 52-58.
-
The Structure and Geography of Collaboration Networks in the European GNSS Industry
14 avril 2014, par VICENTE Jérôme"The Structure and Geography of Collaboration Networks in the European GNSS Industry", en collaboration avec P.A Balland et R. Suire, in The Geography of Networks and R&D Collaborations Advances in Spatial Science, 2013, pp 239-259, Springer.
-
Global Interorganizational Networks and the Embeddedness of Open Business Models
9 janvier 2014, par GAY Brigitte“Global Interorganizational Networks and the Embeddedness of Open Business Models”, In Springer Encyclopedia on Creativity, invention, innovation and entrepreneurship - Entrepreneurship volume - New York : Springer. (Elias G. Carayannis Eds.), 2000 p. In 4 volumes, ISBN 978-1-4614-3857-1.
-
Assortativity and Hierarchy in Localized R&D Collaboration Networks
27 janvier 2014, par CRESPO Joan, VICENTE Jérôme"Assortativity and Hierarchy in Localized R&D Collaboration Networks", en collaboration avec R. Suire, dans The Geography of Networks and R&D Collaborations Advances in Spatial Science, sous la direction de T. Schengell, 2013, pp 115-128, Springer.
-
Networking Entrepreneurship - The Multi-Level Dimension of Interfirm Networks
9 janvier 2014, par GAY Brigitte“Networking Entrepreneurship - The Multi-Level Dimension of Interfirm Networks”, In Springer Encyclopedia on Creativity, invention, innovation and entrepreneurship - Entrepreneurship volume - New York : Springer. (Elias G. Carayannis Eds.), 2000 p. In 4 volumes, ISBN 978-1-4614-3857-.
-
The Bank of England as the World Gold Market-Maker during the Classical Gold Standard Era 1889-1910
23 septembre 2013, par UGOLINI Stefano"The Bank of England as the World Gold Market-Maker during the Classical Gold Standard Era 1889-1910”, dans Sandra Bott (par les soins de), "The Global Gold Market and the International Monetary System from the late Nineteenth Century until Today : Actors, Networks, Power", Palgrave Macmillan, 2013, pp. 64-87.
-
Rôle du conseil dans l’adoption de pratiques alternatives visant à réduire les pollutions diffuses des eaux par les pesticides
18 octobre 2013, par DEL CORSO Jean Pierre, KEPHALIACOS Charilaos"Rôle du conseil dans l’adoption de pratiques alternatives visant à réduire les pollutions diffuses des eaux par les pesticides. L’exemple de la mise en oeuvre d’une MAET dans un territoire du bassin versant de l’Adour-Garonne", en collaboration avec Henri TAVERNIER, sous la direction d’André Torre et Frédéric Wallet, dans Les enjeux du développement régional et territorial en zones rurales, L’Harmattan, Collection « Administration, aménagement du territoire (...)
-
From « selling airplanes »to selling « airplanes and services »
1er avril 2014Special Focus : From « selling airplanes » to selling « airplanes and services », Chapter 15 « Alliance Strategies », in Malaval, Ph. et Bénaroya, Ch., Aerospace Marketing Management, Berlin, Springer, p. 573-581.